Enjoy life -

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Viktoria Holmqvist - 8 december 2012 18:03

 

Har suttit i flera timmar och skrivit på slutarbetet och nu tog jag en liten paus med det och lagade en smoothie. Nu ska jag ännu skriva lite på slutarbetet och sedan vänta på att Cato kommer från träningen. Planerna ändrades för ikväll, vi far ut nästa lördag istället. Så ikväll blir det först film med glögg och jultårtor hos Cato och sedan tar vi oss några varv i stan! Låter som en perfekt plan B tycker jag :-)

Av Viktoria Holmqvist - 8 december 2012 11:07

På torsdag kväll så blev Milton sjuk. Han började springa runt i rummet och försökte kissa överallt men det kom ändå inget... Så jag tog och ringde till veterinären, som sade att det antagligen är Urinvägsinfektion. På morgonen åkte jag iväg med honom till veterinären här i Ekenäs, men det var stängt, så ringde till jouren igen så hon skrev ut en medicin som jag kunde hämta ut från apoteket direkt. 

Efter att nu har tagit medicinen 3 ggr mår han redan mycket bättre, trotts att han inte kissar ännu men.

 

Av Viktoria Holmqvist - 8 december 2012 10:37









Det blev en väldigt lång dag i Åbo igår, med mycket människor. Vi kom hem 21-tiden efter att först vara i Skanssi tills mitt bank-kort började "krångla", så då blev det en köra in till stan för att söka en bank och vi hittade inte en enda parkering i hela stan så det blev att jag fick hoppa ut och stiga på i korsningen då det var rött, haha. Nå det fixade sig i alla fall, fast kortet egentligen inte hade något fel..

Eftersom det var så fullt i stan så körde vi tillbaka till Skanssi där vi sedan shoppade det sista och åt mat.  

      


Idag ska jag jobba på slutarbetet och åka en sväng till butiken. Sedan ikväll blir det utgång med åtm. Cato, men troligen också Emppo, Putte och en Robin tror jag eftersom Yassu är sjuk. Det kommer dock bli en nykter kväll eftersom jag imorgon ska till Ikea och Cello med Leli!  


Ovido - Quiz & Flashcards