Enjoy life -

Alla inlägg under januari 2013

Av Viktoria Holmqvist - 29 januari 2013 21:07

Hade skrivit ett långt inlägg men det raderades.. 

Har i alla fall haft en känslosam dag idag. Har övervunnit mina känslor och känt mig stolt, tillika som jag fått en massa flashbacks från då min självkänsla var på noll och jag mådde dåligt. Har aldrig vågat öppnat mig för någon högt i grupp förut, men idag sade jag två meningar som kanske ingen annan berördes av men mig fick de att öppna många dåliga minnen från tiderna då jag inte var mig själv, jag visste inte vem jag var. Skulle vilja, men har jag styrkan att klara av att öppna mig för alla här på bloggen? 

Min fina klass gjorde min dag idag, tack ♥ 


 

En bild jag hade med i mitt slutarbete om självkänsla.

Av Viktoria Holmqvist - 27 januari 2013 19:22

Söndag idag igen.. Och jag har inte gjort någonting, men har ändå fått saker gjort. 

Har hunnit tömma nästan hela tvättkorgen (dvs tvättat 2 maskiner), fått min presentation för slutarbetet nästan färdigt, läst en hög med slutarbeten. Har en väldigt stor vecka framför, riktiga sista stora arbetet före vi blir klara närvårdare (!!!), nu återstår bara 5 veckor på skolbänken och ca. 11(?) veckor praktik! 31.5.2013 är det done! 

Nu ska jag laga gröt och sedan se en film tror jag ☺

Av Viktoria Holmqvist - 26 januari 2013 22:59

   


Haft en chilldag idag. Har inte gjort mycket på dagen och ikväll var jag och Cato ut och äta och sedan kollade vi en film. Och gårkvällen var det spelkväll hos henne med några andra kompisar :-) Nu blir det att gå och sova, gonatt!

Av Viktoria Holmqvist - 23 januari 2013 20:25

Min dag i 2 ord: Väldigt bra!

Det var tidig väckning som gällde och så iväg till Helsingfors och barnkliniken! Bästa men på samma vis obehagligaste studiebesöket jag har varit på. Man ska nog vara glad för att man har det så bra som man har det.

Var hemma ca. 15-tiden då jag kom hem och äta och sedan gick jag iväg mot familjen (eller flickan) som jag skulle vara barnvakt åt. Ljuvlig flicka♥ 18-tiden vandrade jag hem igen.

Jag hade just kommit hem så ringde Tanja och Daniela och frågade om jag kommer med ut och gå med dem så jag joinade, så allt som allt har jag gått 10km idag. Nöjd! 

Nu hade jag tänkt kolla på en serie som börjar idag från barnkliniken men tv-kanalen har försvunnit så det får bli film istället!

 

Ursäktar kvaliteten! 

Av Viktoria Holmqvist - 22 januari 2013 21:11

Fick en fråga om vem alla som är med på yrkesprovet till närvårdare då man har praktik. 


Jag vet inte med dig som är på läroavtal men i alla fall vi som studerar hela utbildningen har bara en handledande lärare, din handledare från arbetsplatsen och så du själv. 

Hur mycket frågor de ställer dig beror lite på vad du har för lärare, men om du har gått igenom alla punkter och så och kan motivera varför du har valt som du har så brukar det gå bra. 

Lycka till! ☺

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Denna dag har gått ut på:

- Försov mig nästan på morgonen

- En lång skoldag

- Fixat det sista och lämnat in slutarbetet!

- Slöat

- Tvättat kläder

- Duschen

- Avslutat denna dag med naturell joghurt och bär!


Nu och sova, klockan ringer 05.30 ungefär och sedan bär det av mot Helsingfors och barnkliniken med klassen. 

På kvällen blir det lite barnvaktas! 


xoxo/Vickan

Av Viktoria Holmqvist - 21 januari 2013 21:40

Hej, jag vet att jag inte har bloggat på länge, och har 2 väldigt väldigt stressiga veckor framför så de lär inte bli mycket bättre.

Idag var jag bara på sista lektionen i skolan pga. min huvudvärk som spökar med mig lite hela tiden nu. Sedan har jag lagat lite skolarbeten och ikväll har jag umgåtts med flickorna C,T o. D. Riktigt trevlig kväll med bl.a ögonbrynsnyppning, fotmassage, prat och lite gott att äta! 

 

Men nu tar jag dejt med sängen, my true and only love♥ Godnatt!

Av Viktoria Holmqvist - 16 januari 2013 22:46


Hejsan, även idag har varit en sådan dag jag inte hunnit blogga. Hade skola mellan 8.30-15.30 och efter det bestämde jag och Daniela att vi åker en sväng iväg till mamma. Där satt vi och pratade några timmar tills vi sedan åkte och träffade Jenny och Jassu en stund! 

Imorgon kommer dagen bestå av studiebesök x2, info om slutarbetet, lite skola, simning med bästa C, packning och skolarbeten. Ska även försöka blogga några inlägg, har faktiskt en del ideér på kommande inlägg. So let´s see what will come..

  

Med dessa kloka ord stänger jag datorn och släcker lampan, sovsött!

Av Viktoria Holmqvist - 15 januari 2013 20:06

Hejsan! Efter en trött tisdag (eftersom jag sov väldigt dåligt inatt) har jag just kommit hem från Karis. Har varit dit en sväng med Daniela o. Tanja, det var även meningen att Cato skulle komma med men tyvärr kunde hon inte. Nuu har jag krupit ner under täcket och ska se en film och sedan sova, så godnatt ♥

Ovido - Quiz & Flashcards