Enjoy life -

Alla inlägg under december 2012

Av Viktoria Holmqvist - 8 december 2012 10:37









Det blev en väldigt lång dag i Åbo igår, med mycket människor. Vi kom hem 21-tiden efter att först vara i Skanssi tills mitt bank-kort började "krångla", så då blev det en köra in till stan för att söka en bank och vi hittade inte en enda parkering i hela stan så det blev att jag fick hoppa ut och stiga på i korsningen då det var rött, haha. Nå det fixade sig i alla fall, fast kortet egentligen inte hade något fel..

Eftersom det var så fullt i stan så körde vi tillbaka till Skanssi där vi sedan shoppade det sista och åt mat.  

      


Idag ska jag jobba på slutarbetet och åka en sväng till butiken. Sedan ikväll blir det utgång med åtm. Cato, men troligen också Emppo, Putte och en Robin tror jag eftersom Yassu är sjuk. Det kommer dock bli en nykter kväll eftersom jag imorgon ska till Ikea och Cello med Leli!  


Av Viktoria Holmqvist - 6 december 2012 18:37

 

Hade planerat för en hemma dag idag men 17-tiden skickade Karin och frågade om jag far med Ida, henne + hennes familj ut och äta så fixade mig snabbt och så for vi iväg till Koti pizza och äta. Nu har jag för en stund sen kommit hem och ser på slottsbalen :-) 

Av Viktoria Holmqvist - 5 december 2012 13:20

... Hur mycket jag saknade barnen på dagiset! Jag var in där via idag med ett papper och då barnen såg att jag kom, så kom alla barn och bara Heej Viktoria, jag blev nästan tårögd (; Detta gjorde min dag! 


 

I alla fall, det blev inte IKEA idag, det blir troligen på söndag istället!  Men nu blir det en film och sen mat och dusch och sådant.. Utgång ikväll! :-)

Av Viktoria Holmqvist - 4 december 2012 22:39

 

Jag blev så glad igår då jag fick post och såg att det låg ett kort från Florida där och väntade på mig! Det är min kompis/brevvän Emilia som är där ett år som utbyteselev. Det skulle vara en så stor upplevelse att få göra något sådant, men då behövs det pengar, mod, tid och allt annat. Men hade jag chansen skulle jag absolut passa på att åka iväg. 

http://emiliahelena.blogspot.fi/ <--- Där kan ni klicka och gå in på hennes blogg! :) Och förlåt Emilia att jag är så dålig på att skicka iväg någon hälsning härifrån.. :/

Av Viktoria Holmqvist - 4 december 2012 21:57

       

Här är några bilder från lilla julen. Jag överraskade en del av släkten med att åka hem över helgen. 

Vad har jag annat sysslat med då? Söndag kom jag hem tillbaka, måndag så var jag på café och gick i lite butiker med finaste Cato och så kom hon hit på kvällen och vi bakade pepparkakor och hade det annars mysigt! Vi var även till Karis Abc med Daniela och Tanja en sväng. 

Idag har jag fört hem Cato och sedan var jag till frissan. Har även hunnit på handledning inför slutarbetet och efter det blev jag så trött att jag har sett på film hela kvällen. 

Såhär kommer rresten av veckan ungefär se ut: 

Onsdag: Ikea med Leli, på kvällen utgång med Cato :-) 

Torsdag: Ta det lugnt och skriva på slutarbetet!

Fredag: Åbo med Tanja och Daniela!

Lördag: Rida med Jenny, på kvällen utgång med Cato, Yasso o några fler!

Söndag: Ta de lugnt tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards